Geschikt voor: Logistiek en IT

De context

Er is op het terrein van ZR een gebied van 250 x 100 meter wat wordt gebruikt als cleaning yard voor de turnaround (grote onderhoudsstop) van 2020. Hier komen alle onderdelen die uit de fabriek komen binnen voor reiniging en inspectie. Je kunt je misschien voorstellen dat tijdens een grote stop, waar heel de fabriek stil ligt voor onderhoud, hier honderden onderdelen terecht komen in een korte periode.

De challenge

Aan jouw team de challenge om een plan te maken voor de inrichting van deze cleaning yard met waarbij de voorgang en de follow-up per item zo soepel mogelijk verloopt.

Waar loopt ZR nu tegen aan?

Er zijn een aantal standaard stappen die doorlopen moeten worden. Dit zijn:

1. Aanmelding van equipment op de yard

2. Status cleaning van het equipment

3. Schoonverklaring achteraf

4. Status inspectie

5. Terug naar fabriek of reparatie (intern of extern)

Vragen en overpeinzingen

– Hoe houden we de status bij?

– Voorkeur op een tablet met grote duidelijke knoppen.

– Geen pennetje of hardware matig toetsenbord

– Kunnen we data van AMS gebruiken via een API of DB dump?

– Hoe richten we de yard zo in voor optimaal gebruik?